كوچك يا بزرگ كردن بخش :.اخبار
برگزاری کارگاه امر به معروف و نهی از منکر کارمندان در دانشگاه پیام نور محلات

بعد از ظهر روز چهارشنبه 24/8/96 کارگاه امربه معروف و نهی از منکر کارمندان از سوی کمیته حجاب و عفاف در دانشگاه پیام نور مرکز محلات برگزار گردید.

استاد اکبری گفت : مهم ترین آثاراجتماعی در سطح جامعه بحث آرامش و امنیت جامعه است یعنی زمانی که پوشش، عفاف و حجاب در جامعه حاکم باشد و رواج داشته باشد جامعه در آرامش مطلوبی به سر می برد که جامعه اعم از زن و مرد به دنبال کار، فعالیت، تلاش و نشاط روحی و معنوی هستند وقتی پوشش و حد و مرزهایی که حتی کثرت عقل بر آن صحه می گذارد یعنی اگر از مسائل شرعی و دینی هم صحبت نکنیم عقل و فطرت هم بر همین مسئله اذعان می کند که پوشش چون یک امر فطری برای انسان است آرامش را به جامعه هدیه می کند.

وی ادامه داد : قوانین بسیار زیادی که امروزه در موضوع پوشش در کشورهای اروپایی دانشگاه ها دلیل افت تحصیلی را باید نامه هایی داشته باشند که به ویژه دختران با پوشش مناسب شرکت کنند تا سطح علمی دانشگاه بالا بیاید.

اکبری افزود : پیامدهای بسیاری دارد آرامش و امنیت مخصوصا امنیت برای خانم ها که در متن قرآن هم آمده است "ان یعرفن فلا یوذین" این حجاب برای این است که شما در جامعه به لحاظ معرفت، اندیشه، علم و توان فکری شناخته شوید و در آن وضعیت قرارنگیریم. به دلیل بد پوششی، عریانی و نیمه عریانی که در غرب اتفاق افتاده، بحث تعرض به زنان به زیر یک دقیقه رسیده است یعنی هر چند ثانیه یک زن در آمریکا و اروپا مورد تعرض و تجاوز،حتی در خیابان قرار می گیرد. چندی پیش هم در یکی از دادگاه های انگلیس خانمی مراجعه و شکایت کرده که فردی در خیابان به وی تعرض کرده قاضی سوال می پرسد نوع لباست چه گونه بوده و او تشریح می کند و قاضی حق را به مرد می دهد.

اکبری در پایان با نشان دادن چد مدل جدید آرایشی برای مردان که متاسفانه در کشور خودمان رایج شده است گفت هر فردی با دیدن بدحجابی باید خودر اموظف به تذکر کند اما با رعایت ادب و احترام.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر