كوچك يا بزرگ كردن بخش :.اخبار
برگزاری سومین دورهمی انجمن روانشناسی با موضوع زبان بدن در دانشگاه پیام نور مرکز محلات
بعد از ظهر روز شنبه 29/7/96 سومین دورهمی انجمن روانشناسی در اتاق جلسات با مضوع زبان بدن برگزار گردید.
 
علیرضا دولتی استاد و مشاور دانشگاه گفت : یکی از مهم ترین خصوصیات انسان که او را نسبت به سایر موجودات برتری می دهد قدرت تکلم و سخن گفتن اوست. او می تواند با به کارگیری کلمات و جملات احساسات و نیات درونی اش را بیان کند و دیگران را از آن آگاه نماید.
وی ادامه داد : از طرفی خواسته یا ناخواسته در فضایی که آن را سکوت و خاموشی می نامیم و با زبان بی زبانی تنها با آنچه «body language» یا زبان حرکات بدن و اجزای آن خوانده می شود، می تواند به خوبی احساسی را انتقال داده یا معنای کلامی را تغییر دهد. هرگز اظهار دوستی و علاقه شخصی در حالی که اخم کرده و ترشرویی نشان می دهد، قابل قبول نیست. بنابراین به کارگیری این ۲ زبان در یک جهت و راستا می تواند به خوبی در بیان هیجانات، عواطف و احساسات به کار رود. اما در میان دنیای خاموش و بی زبانی، زبان های گویای دیگری هم هستند.
دولتی افزود : در روانشناسی زبان بدن حرکات بدن  اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند راهنمای شما برای رسیدن به موفقیتی بزرگتر باشد. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا روابط کاری مثبتی را گسترش داده، بر افرادی که به شما گزارش می‌دهند تأثیر گذاشته و در آن‌ها انگیزه ایجاد کنید، بهره‌وری را بهبود بخشیده، با اعضاء تیم‌تان همراه شوید، و ایده‌های خود را با تأثیر بیشتری ارایه دهید. در اینجا ۱۲ نکته در مورد استفاده از زبان حرکات بدن برای اعتماد به نفس و اعتبار پروژه و نام تجاری شخصی کاریزما بیان شده است:بلند بایستید و فضا را بپذیرید-وضعیت خود را عریض‌تر کنید-تن صدای خود را پایین‌تر آورید-جمع‌آوری قدرت را آزمایش کنید-به ژست قدرت ضربه بزنید-تماس چشمی مثبت را حفظ نمایید-با دستان خود صحبت کنید-از حالت باز استفاده کنید-برج را آزمایش کنید-رفتار عصبی خود را کاهش دهید-بخندید. لبخند تأثیر قدرتمندی روی ما دارد-دست دادن خود را کامل کنید.
 
کارشناس روانشناسی خاطر نشان کرد : حتماً این جمله را شنیده اید که «صدای عمل بلندتر از کلمات است.» این مسئله مخصوصاً در مورد «زبان بدن» صحت دارد. «زبان بدن» نوعی ابزار ارتباطی قدرتمند است که با استفاده از آن می توان دوست پیدا کرد و یا دیگران را به انجام کاری متقاعد نمود.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر