كوچك يا بزرگ كردن بخش :.اخبار
کارگاه آموزشی مهارتهای زندگی در مرکز محلات برگزار گردید
صبح روز شنبه مورخ 11/6/96 اولین دوره کارگاه مهارتهای زندگی در سال 96 با حضور دانشجویانرشته روانشناسی مرکز برگزار گردید.
یونس فضلیدر این کارگاه به بیان  مهمترین مهارت های ارتباطی در روابط اجتماعی و فردی پرداخت که عبارتند ازارتباط کلامی وغیر کلامی مؤثر، ابراز وجود، غلبه بر کمرویی ، گوش دادن مؤثر و درک احساسات دیگران ، نه گفتن به خواسته های نامعقول دیگران، سؤال کردن،  استفاده از روشهای مناسب برای برقراری ارتباط،و مشارکت با دیگران، دوستیابی ونگهداری دوستان، برقراری روابط صمیمی با دیگران، بیان واضح و روشن تفکرات ، درک دیگران، احترام به افراد با دیدگاه ها، نژاد و مذاهب گوناگون
مدیر مرکز جامع پیشگیری و ارتقای سلامت ادامه داد :
مهارت‌های زندگی توانایی‌هایی هستند که با تمرین مداوم پرورش می‌یابند و شخص را برای روبه‌رو شدن با مسایل روزانه زندگی، افزایش توانایی‌های روانی، اجتماعیو بهداشتیآماده می‌کنند.
وی افزود : سازمان جهانی بهداشت مهارتهای زندگی را چنین تعریف نموده است: توانایی انجام رفتار سازگارانه و مثبت به گونه‌ای که فرد بتواند با چالشها و ضروریات زندگی روزمره خود کنار بیاید. در تعریف دیگر می‌توان مهارت‌های زندگی را مجموعه‌ای از مهارت‌ها و شایستگی‌های فردی و گروهی دانست که افراد برای زیستن در هزاره جدید به آن نیازمند می‌باشند. همزمان با یادگیری تسلط و استقرار، در این مهارت‌ها فرد علاوه بر رسیدن به آرامش و تعادل در زندگی فردی و اجتماعی به ایفای نقش در زندگی خود می‌پردازد.
 
گفتنی است :در طول برگزاری کارگاه نیز زمانی به پرسش و پاسخ درباره مشکلات حاضرین در برقراری ارتباط اختصاص یافت.


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر