كوچك يا بزرگ كردن بخش :.اخبار
کارگاه آموزشی زوجهای جوان در دانشگاه پیام نور مرکز محلات برگزار گردید
ظهر روز شنبه مورخ 12/6/96 اولین دوره کارگاه آموزشی زوجهای جوان در سال 96 با حضور دانشجویانرشته روانشناسی مرکز برگزار گردید.
یونس فضلی بعد از تعریف مفهوم ازدواج گفت : دانشجویان قبل از ازدواج چند نکته را باید مد نظر قرار بدهند.
 سلامت جسم و روان، سطح تحصیلات، تناسب فرهنگی خانواده ها، سوابق خانوادگی،سطح درآمد،مبانی اعتقادی،تعیین مکان زندگی،سابقه ازدواج قبلی،اختلاف سنی در ازدواج،تفکیک موارد قابل مذاکره از موارد غیرقابل مذاکره

فضلی ادامه داد : گاهی طی تحقیقاتی که قبل از ازدواج انجام می گیرد، معلوم می شود در یکی از خانواده ها مشکلات رفتاری نابهنجاری وجود دارد؛ مثلا برادر پسر یا دختر بزهکار یا معتاد است یا به فرض پدر دختر در زندان به سر می برد. در این مواقع معمولا خانواده عروس یا داماد دچار تردید می شوند که آیا این وصلت درست است یا نه؟
مدرس این کارگاه افزود : پسرها و دخترها قبل از ازدواج باید اطلاعاتی را درباره سلامت روانی و جسمانی همسر آینده خود کسب کنند. اگر سلامت جسمانی هر یک از آنها مشکلی داشته باشد، حتما باید در این باره به توافق برسند. در مورد سلامت رواننیز معمولا روان شناسی از تست های سنجش شخصیت و ویژگی های شخصیتی استفاده می کند. در صورتی که یکی از طرفین اختلال شخصیتی داشته باشد ازدواج با مشکل جدی روبرو خواهدشد.
وی در پایان گفت : وقتی دو نفر می خواهند با هم ازدواج کنند، باید خانواده های یکدیگر را بشناسند و تناسب فرهنگی طرفین و شباهت های بین دو خانواده را بسنجند. اینکه پسر یا دختر بگوید ما دیگر با خانواده هایمان زندگی نمی کنیم، حرف کاملا غلطی است. خانواده های ایرانی هنوز سنتی زندگی می کنند و پسرها و دخترها گرچه در خانه های مجزا زندگی می کنند ولی کامل از بدنه خانواده کنده نمی شوند. ایرانی ها بعد از ازدواج ارتباط خود را با خانواده و بستگانشان قطع نمی کنند و اگر ارتباط بین دو خانواده مشکل داشته باشد، رابطه زوج نیز تحت تاثیر قرار خواهدگرفت. بنابراین رضایت خانواده ها و حضور آنها در زندگی را نباید نادیده گرفت .



 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر