كوچك يا بزرگ كردن بخش :.اخبار
جلسه روسای مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان با حضور ریاست دانشگاه پیام نور استان ، ریاست پارک علم و فناوری استان و دبیر کمیسیون آموزش مجلس در مرکز محلات
عصر روز دوشنبه مورخ 13/6/96 جلسه روسای مراکز و واحدها با حضور دکتر علی اکبر ملکی راد ریاست استان و دکتر محمد رفیعی رئیس پارک علم و فناوری و دکتر علیرضا سلیمی دبیر کمیسیون آموزش مجلس در سالن اجتماعات مرکز محلات برگزار گردید.
در ابتدای جلسه پس از تلاوت آیات شریفه قرآن ، خوش آمد گویی توسط دکتر حامد سروش ریاست دانشگاه محلات انجام گردید و بعد از ایشان دکتر کریمی عضو علمی دانشگاه آزاد اراک به ایراد سخنرانی پرداختند.
وی گفت : سرقت ادبی در بین پایان نامه هاو فعالیت پژوهشی بسیار زیاد شده و اعضای علمی و روسا توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.
کریمی ادامه داد : در دانشگاه های دنیا ارجاع دادن به مقالات دیگر حتی یک کلمه باید با ذکر منبع و مرجع مشخص باشد که متاسفانه دانشجویان و برخی از اساتید با سهل انگاری در این زمینه کیفیت کار پژوهشی را پایین آوردند.
پس از ایشان دکتر محمد رفیعی رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی در مورد رتبه علمی پژوهشی ایران در دنیا صحبت کردند .
وی گفت : در حال حاضر رتبه علمی کشور مورد قبول نیست و از آنجایی که مقام معظم رهبری تولید علم را در اولویت کاری مراکز علمی و دانشگاه ها قرار دادند ، دانشگاه ها در این زمینه باید تلاش هر چه بیشتری داشته باشند.
رفیعی افزود :یکی ازشاخص های بالا بردن رنکینگ دانشگاه در دنیا ، تولید علم و تجاری سازی آن است که در ایران هنوز به طور گسترده شاهد این موضوع نیستیم.
 
 
رییس پارک علم و فناوری خاطر نشان کرد از آنجا که بیشتر دانشجویان مراجعه کننده به پارک ، دانشجویان پیام نور می باشند که این نشان دهنده کیفیت بالای آموزشی دانشگاه پیام نور می باشد ؛ ما مشتاقانه پذیرای ایده ها و مجموعه تفکرهای علمی تجاری دانشگاه پیام نور هستیم.
رفیعی تاکید کرد : از آنجا که قراردادی مابین پارک و دانشگاه پیام نور استان منعقد گردیده ، این قول را خواهیم داد هر شخص یا دانشجویی به محض مراجعه به پارک و ارائه ایده ، سختی ها و مشکلات نظام اداری ثبت ایده را به حداقل برسانیم و حتی کمک های نقدی بلاعوض هم جهت آن دسته افردای که بضاعت مالی کمی دارند انجام گردد.
ایشان در پایان سخنرانی خود گفت : هر مرکز و واحدی جهت تاسیس مرکز رشد به پارک مراجعه کند سریعا با درخواستشان موافقت خواهیم نمود.
حجه الاسلام سلیمی نماینده شریف مردم محلات و دلیجان گفت : کشورهای پیشرفته به دنبال ایجاد ارتباط صنعت و کشاورزی با دانشگاه هستند که از چند دهه قبل این اتفاق داخل کشورهای غربی افتاده است.
دکتر سلیمی ادامه داد : درآمد زایی و ایجاد شغل برای دانشجویان از وظایف اصلی دانشگاه است که هنوز ما شاهد این موضوع نیستیم.
دبیر کمیسیون آموزش مجلس افزود : برخی مسئولین استانی هنوز هیچگونه بودجه ای مبنی بر تولید علم و پژوهش به طور جداگانه اختصاص نداده اند که این جای تامل دارد.
وی خاطر نشان کرد : علم باید به مرحله تجاری سازی برسد و دانشگاه از این مسیر سرد به یک مرکز پویا تبدیل شود ، طوری که کارخانجات ، شرکت ها و مراکز صنعتی خود را نیازمند دانشگاه بدانند.
در پایان جلسه دکتر علی اکبر ملکی راد ریاست دانشگاه پیام نور استان مرکزی خاطر نشان کرد : دانشگاه پیام نور استان مرکزی تا با حال فعالیت ها و اقدامات خوبی در راستای پژوهش و شرکت های دانش بنیان انجام داده است اما اعضای علمی فعالیت های علمی پژوهشی و در نهایت تجاری سازی را باید در اولویت های کاری خود قرار دهند.
ایشان از برگزاری کارگاه های آموزشی در برخی دانشگاه ها ابراز خرسندی کردند و به برگزاری کارگاه ها توسط اعضای علمی در مراکز و واحدها تاکید بیشتری کردند.
ملکی راد در پایان خاطرنشان کرد : وظیفه اصلی اعضای علمی در دنیا همین ایجاد درآمدزایی و درنهایت کار آفرینی است که تا کنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است که امیدواریم به زودی شاهد این اتفاق مهم باشیم.
 
گفتنی است در پایان جلسه به پرسش های روسا توسط دکتر ملکی راد پاسخ داده شد.


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر