كوچك يا بزرگ كردن بخش :.اخبار
برگزاری جلسه توجیهی ورودی های جدید از سوی بسیج در اتاق جلسات دانشگاه پیام نور مرکز محلات
صبح روز یکشنبه 30/7/96 جلسه توجیهی ورودی های جدید از سوی بسیج برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی مرکز در ابتدای جلسه بعد از تلاوت قرآن خانم بهرامی مدیر امور فرهنگی مرکز به معرفی بسیج پرداخت .
وی گفت :بسیج یک حرکت اجتماعی است که در هر جامعه ای با توجه به فرهنگ آن جامعه و به اشکال مختلفی در اثر شرایط خاص بوجود می آید . حتی در دوران صدر اسلام نیز به هنگام حمله کفار و منافقین علیه مسلمانان زمانی که فرمان تشکیل نیروی مبارز علیه آنها داده می شود مسلمانان داوطلبانه در مساجد گردهم می آمدند تا توان خود را از نظر نیروی انسانی و تجهیزات نظامی برای مقابله با دشمنان اسلام بسیج کنند .
فاطمه بهرامی افزود :امام خمینی (ره) در این رابطه چنین می فرمایند :
قضیه بسیج ، همان مساله ای است که در صدر اسلام بوده است این مساله جدید نیست ، در اسلام سابقه داشته است و چون مقصد ما اسلام است ، باید هر جوانی یک نیرو باشد برای دفاع از اسلام و همه مردم و هر کسی در هر شغلی که هست مهیا باشد برای جلوگیری از کفر و هجوم بیگانگان.
بهرامی اشاره کرد :در طول تاریخ اسلام و ایران همواره دشمنان سعی کرده اند به اشکال مختلف از پیشرفت و ترقی مسلمانان جلوگیری کنند .
فرمانده بسیج دانشجویی شهرستان محلات ضمن بیان روال عضویت در بسیج دانشگاه خاطر نشان کرد :انقلاب اسلامی ایران که الهام گرفته از اسلام ناب محمدی (ص) بوده از نخستین روزهای پیروزی با توطئه های گسترده و سازمان یافته دشمنان اسلام روبرو گردید . عظمت اهداف انقلاب و گستردگی توطئه های دشمنان ، ایجاب می کرد که برای حفظ و سیانت از انقلاب اسلامی و ارزشها و اهداف آن در برابر شبیخون ابرقدرتها دفاع کند بنابراین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را درون اقشار میلیونی به طور خودجوش ، حرکتی در جهت حفظ و حراست دست آوردهای انقلاب و پیروزی بزرگی که نصیب امت اسلامی شده بود ، بوجود آمد . و بنابراین بسیج در دو مرحله شکل گرفت


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر